неділя, 20 грудня 2009 р.

Через музику душа розмовляє з музикою

Звернення до музики, як засобу самопізнання відкриває перед учнями зміст прослуховування її для себе, а не для вчителя і не для оцінки. Це означає інтонаційно мислити “ відчувати життя в звуках, через інтонацію музичного образу, відчути його душу”, відкриваючи глибину всього внутрішнього світу.
Звернення до музики як засобу самопізнання відкриває перед учнями зміст набуття нового емоційного досвіду в своїх інтересах. Учні дають відповідь на запитання : “Навіщо мені музика?” “Чому подобається саме ця музика?” (музика і психіка, а точніше – певні її сторони, знаходять себе в музиці, а музика створюється через психіку людини: І тому спілкування з музикою передбачає
- обмін переживаннями (музика емпатій)
- виявлення і реалізація особистісних переживань.

№ п.п
Теми розділів програми Кількість годин
теор. праклт.
1.



Твори: Mузика, що виражає образ людини, яка вміє протистояти життєвим труднощам і наполеглива в досягненні мети
С. Рахманінов “Прелюдія Сі-бемоль-мажор; М. Лисенко. Експромт” 2
2.




Твори: Твори, які несуть у собі переживання, відчуття втрати надій і сподівань, страждання, почуття провини і невпевненості в собі.
П. Чайковського симфонія №6 Фінал (фр) Г. Свиридов “Заметіль” романс 2
3.



Твори: Музика, яка х-зує Людину динамічну, зі швидкою зміною настрою від сліз до сміху. Музика – до яскравого вираження емоцій.
В. Моцарт симфонія №40 (1ч) Ф. Ліст “Угорська рапсодія №2” 2
4.


Твори: Твори які несуть ознаки імпульсивності спонтанності, розскутої поведінки агресивності, високої самооцінки.
Л. Бетховен, Симфонія №5 Фінал (фрагмент) 2
5.

Твори: Музика що характеризує людину з підвищеною тривожністю, страхом і боязкістю.
С. Рахманінов: етюдт-картинки А- moll: С- moll Шостанович симфонія №10 2
6.


Твори: Музика, що відображує тривожність, образ людини, якій властиві постійні сумніви, підвищене почуття провини.
П. Чайковський симфонія №4 1ч.
О. Скрябін Етюд №4 2
7.



Твори: Музичні твори, які несуть у собі ознаки прихованих переживань, емоційну холодність щодо людей, тонкі відтінки психологічних переживань
Й.С. Бах Тоні та і Фра Д-т 2
8. Використання психологічного прийому “Дзеркало” (переживання виражене у звуках) 2
9. Підсумкове заняття 1




п.п Теми розділів програми
Кількість годин
теор. праклт.
1. Тема:”Почуття – це музика, музика – це почуття” 3 4
а) Зіставити свої почуття з почуттями, які виражені в музиці 1
б) П. Чайковський Симфонія №6 1
в) мої проблеми, мої цінності 1
г) М. Лисенко Експромт 1
д) Думки які приходять під час сприймання музики 1
е) Слухання музчних творів 1
є) “Через музику душа, розмовляє з душею” 1
2. Тема:”Це я, це мелодія про мене, це мій внутрішній світ” 30
4 30
2
а) Музика – це джерело: розкрийте свої індивідуальні особливості; Слух.музики 0.30 хв. 0.30 хв
б) Яким ти зараз собі здаєшся і яким ти є насправді? 1
в) Ференц Ліст Угорська рапсодія №2 1
г) Що добре, а що погане в тобі відбувається? 1 1
д) Слухання музики відповідно до емоційного стану 1 1
3. Тема:”Духовний світ людини”
а) Інтерпретація творів у такому зіставленні велич-убогість, одухотворенність – бездушність: життя – смерть. 1 1
б) Пориньте вглиб своєї душі зазирніть у свої очі 1

Немає коментарів:

Дописати коментар