вівторок, 8 грудня 2009 р.

Я-асертивний. Соціально-психологічний тренінг

Соціально- психологічний тренінг для
старшокласників

“Я- асертивний”

Мета тренінгу:
1. Розвиток самосвідомості та самопізнання учасників тренінгу.
2. Формування у старшокласників адекватної самооцінки та самоповаги.
3. Розвиток навичок асертивної поведінки.
4. Ознайомлення з поняттями “психологічна дистанція” , “кордони”.
5. Формування толерантного ставлення до оточуючих.
6. Сприяння усвідомленню власних емоційних станів та розвиток навичок емпатійного реагування,
7. Відпрацювання навичок конструктивноі взаємодії з однолітками.
8. Розвиток вміння приймати рішення.

Спілкування в умовах соціально-психологічного тренінгу будується на наступних принципах (6):

- “Тут і тепер”- розмова про те, що відбувається в групі в кожен конкретний момент; виключення загальних, абстрактних міркувань.
- ПЕРСОНІФІКАЦІЯ ВИСЛОВЛЮВАНЬ-відмова від знеособлених суджень типу ”як правило ми, думаємо”. ”деякі тут вважають” і т.п. заміна їх адресними: “Я вважаю”, “Я думаю”.
- АКЦЕНТУВАННЯ МОВИ ПОЧУТТІВ-уникання оцінкових суджень, Їх заміна описом власних емоційних станів(не “ ти мене образив”, а “Я почуваюся ображеним, коли ти …”
- АКТИВНІСТЬ-включеність в інтенсивну міжособистісну взаємодію кожного з членів групи, дослідницька позиція учасників.
- ДОВІРЛИВЕ СПІЛКУВАННЯ-відвертість, відкрите вираження емоцій і почуттів,
- КОНФІДЕЦІЙНІСТЬ- рекомендація не виносити зміст спілкування, яке розвиваеться в процесі тренінгу, за межі групи,


Загальна інформація

Кількість учасників тренінгу: 12-15 осіб,
Час, необхідний для проведення тренінгу: 11 год,
Тривалість заняття:1год. 20хв.
Тренінгові приміщення: простора кімната, стільці(за кількістю учасників і тренера), розміщенні в центрі кімнати у формі кола.
Кілкість занять: !6.

МЕТОДИ, які використовуються в тренінгу; інформаційні повідомлення, рольові ігри. Модельовані ситуації, тести, інтерв”ю, обговорення вправ, вправи на активізацію.
ПОБУДОВА ТРЕНІНГУ: модульна,- програма розділена на короткі фрагменти, кожен з яких представляє завершений в змістовому і структурному відношенні елемент. Це дає можливість проводити тренінг в режимі коротких зустрічей і, крім цього, дозволяє старшокласникам, що приєдналися пізніше інших, легко включатися в роботу.





Структура тренінгу
№п/п ЗМІСТ Орієнтовна тривалість, хв..
Заняття 1 . Тема: Знайомство 80
1. Вступна бесіда “Шлях, який обираєш ти” 10
2. Вправа “Інтерв’ю” 20
3. Вправа “Плутанина запитань” 15
4. Вправа на активізацію “Пошук спільного ” 5
5. Вправа “Асоціації” 20
6. Вправа “Правда - неправда” 10
Заняття 2. Тема: “Самопізнання” 80
1. Вправа на активізацію “Я люблю…” 5
2. Вправа “Риба для роздумів” 30
3. Вправа на активізацію “ Самоставлення” 5
4. Вправа “ Який я?” 20
5. Вправа “Сонце” 20
Заняття 3. Тема “моя самооцінка” 80
1. Домашнє завдання “Вірш про себе” 10
2. Практикум “Моя самооцінка” 30
3. Вправа на активізацію “Біп” 5
4. Вправа “Мої сильні і слабкі сторони” 20
5. Вправа “Концентричні кола” 15
Заняття 4. Тема “Кордони” 80
1. Вправа “Психологічна дистанція” 10
2. Модельована ситуація “Цигарка” 15
3. Інформаційне повідомлення “ Кордони” 10
4. Рольова гра “Проблемна ситуація” 45
Заняття 5. Тема “Що таке асертивність” 80
1. Обговорення домашнього завдання “Два списки” 20
2. Інформаційне повідомлення “Як навчитися бути асертивним” 15
3. Мозковий штурм “Чому нам важко сказати “ні” ” 15
4. Вправа “Незакінчена казка” 20
5. Інформаційне повідомлення “Як діяти у ситуаціях тиску” 10
Заняття 6. Тема “Конструктивна взаємодія ” 80
1. Інформаційне повідомлення “Застосування “Я-повідомлення у спілкуванні” ” 10
2. Вправа “Конфлікт” 20
3. Вправа на активізацію “Спільний рахунок” 10
4. Вправа “Вербалізація почуттів” 20
5. Вправа “Я (Ти)- повідомлення” 20
Заняття 7.Тема “Усвідомлення почуттів та психоемоційних станів ” 80
1. Інформаційне повідомлення “Відповідай, а не реагуй ” 10
2. Вправа на активізацію “Коли я…” 10
3. Вправа “Асоціативний ряд” 10
4. Вправа “Коло” 25
5. Вправа “Олівці” 10
6. Інформаційне повідомлення “Активне слухання” 5
7. Домашнє завдання “Словничок емоцій” 10
Заняття 8. Тема “Відповідальність щодо прийняття рішення” 80
1. Вправа на активізацію “Подіум” 5
2. Вправа “Життєво важливі рішення” 15
3. Вправа на активізацію “Фруктовий салат” 5
4. Вправа “Дерево прийняття рішень” 30
5. Підведення підсумків тренінгу 10

Немає коментарів:

Дописати коментар